Pages

✿ Sabar ✿

Thursday 20 October 2011

Mukadimah " Antara Cinta & Cita2 "

Dalam kehidupan kita seharian pastinya akan ada berlakunya konflik dan salah satu daripadanya adalah antara cinta dan cita-cita. Ramai dikalangan kita apabila dipersoalkan tentang cita-cita pastinya ada yang berkobar-kobar semangatnya mengatakan mereka akan cuba gapai itu semua. Namun apabila cinta datang semuanya berubah.

Pengalaman dan pemerhatian saya mendapati ramai dikalangan kita akan sanggup menggadaikan cita-cita demi cinta mereka. Mereka akan menurut sahaja kata-kata pasangan mereka walaupun mereka tahu perkara itu akan mengakibatkan hancurlah harapan mereka untuk mencapai cita-cita.

Contoh yang berlaku adalah cita-cita untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi contohnya ke peringkat master mahupun PHD. Apabila mereka bertemu cinta mereka maka setelah dipujuk,ramai yang akan meninggalkan pengajian mereka semata-mata mengikut kata-kata pasangan mereka yang sangat dicintai.

Yang menjadi persoalan adakah nilai cita-cita itu lebih tinggi atau nilai cinta itu lebih tinggi. Bagi saya kedua-duanya mempunyai nilai tersendiri dan saya amat-amat menggalakan agar kita mencari pasangan yang menyokong cita-cita. Carilah pasangan yang benar-benar mencintai kita dan menghargai segala yang kita cita-citakan.  




P/S : dah penah baca buku tu ? GEN - Q ni best , rugi sapa x penah baca and follow dia pnya kluaran , actually ni dah isu ke-2 dah... so , sapa2 yg blm penah baca GEN - Q try to find lah ... hohoho ( mo buat powerpoint for presentation dluk ) bye bye ! to be contibue...   

3 comments:

Tawau WebTeam™ said...

nice info! mari sertai kami di sini! :'P

Unknown said...

haha..rindunya aq pi blogmu ni...kahkahkah..
nice story..

Andi Masliana said...

Tawau webteam : Aramaiiiiiiiteeee !


my dearest friend : rinduuuuuuu kah ? thanks ya , terharu plak aku... huk huk T_T